Opis projektu

Zespół Szkół Mechanicznych nr 3 w Krakowie
realizuje projekt
„Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz szkolenia kadry kształcenia zawodowego”

Projekt jest realizowany w IV osi priorytetowej Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 (PO WER).

Cel projektu: Wzmocnienie kompetencji zawodowych i kluczowych osób z wykorzystaniem programów mobilności ponadnarodowej

Grupa docelowa projektu: Uczniowie, absolwenci (nie dłużej niż 1 rok od zakończenia nauki) oraz kadra kształcenia i szkolenia zawodowego zgodnie z zasadami określonymi dla programu Erasmus+ sektor Kształcenie i Szkolenia Zawodowe, Akcja 1 „Mobilność edukacyjna”.

Zasady realizacji: Projekt jest realizowany na zasadach określonych dla programu Erasmus+ sektor Kształcenie i Szkolenia Zawodowe, Akcja 1 „Mobilność edukacyjna”

Tytuł projektu: Obsługa, naprawa, diagnostyka i eksploatacja automatycznych skrzyń biegów.

Okres realizacji projektu: 16.12.2014 r. – 15.12.2016

Miejsce realizacji: Niemcy – Berlin

Termin realizacji staży zagranicznych:       1 grupa – 12 uczniów: 8.03.2015 – 28.03.2014

                                                                                        2 grupa – 12 uczniów: 6.03.2016 – 26.03.2016

Instytucja partnerska: BERLINK ETN GmbH

BERLINK jest niemiecką organizacją, która posiada szerokie doświadczenie w organizowaniu najlepszych wizyt profesjonalnych, programów edukacyjnych i stażów zawodowych w Berlinie.

Misja firmy wpisuje się w ogólne cele wyznaczone przez program POWER: zwiększenie atrakcyjności, poprawa jakości oraz zwiększenie ilości wyjazdów zawodowych i szkoleniowych oraz współpracy pomiędzy instytucjami zajmującymi się edukacją, a przedsiębiorstwami.

Opis projektu:

Projekt jest realizowany poprzez zorganizowanie dla uczniów naszej szkoły 3-tygodniowych staży zagranicznych w serwisach samochodowych na terenie Berlina. Celem nadrzędnym projektu jest poszerzenie wiedzy uczniów na temat budowy, obsługi, naprawy i diagnostyki automatycznych skrzyń biegów w pojazdach samochodowych.

Udział w projekcie ma na celu uzupełnić i rozszerzyć wiadomości i umiejętności zawarte w podstawie programowej kształcenia zawodowego dotyczące:

  • posługiwania się narzędziami i przyrządami diagnostycznymi do naprawy automatycznych skrzyń biegów,
  • lokalizacji uszkodzeń zespołów i podzespołów automatycznych skrzyń biegów,
  • przeprowadzania weryfikacji podzespołów i zespołów,
  • wymiany zużytych części,
  • wymiany i uzupełniania oleju w automatycznych skrzyniach biegów,
  • przeprowadzenia prób po naprawie,
  • przestrzegania zasad recyclingu i postępowania z odpadami użytkowymi,
  • posługiwania się dokumentacją konstrukcyjną i technologiczną, instrukcjami użytkowania i obsługi pojazdów samochodowych,
  • dobierania materiałów konstrukcyjnych i eksploatacyjnych zgodnie z dokumentacją,
  •  
  • przestrzegania przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej oraz ochrony środowiska podczas wykonywania zadań zawodowych.

Uczestnicy projektu pogłębiają znajomość języka obcego podczas komunikowania się w nowym środowisku, utrwalają umiejętności w posługiwaniu się dokumentacją naprawczą, narzędziami i przyrządami diagnostycznymi, korzystają z obcojęzycznych źródeł informacji oraz zapoznają się z nowoczesnymi metodami napraw i obsługi automatycznych skrzyń biegów.

Udział w projekcie jest również doskonałym przygotowaniem do podniesienia poziomu wykształcenia i kwalifikacji zawodowych potrzebnych przy podejmowaniu działań związanych z poszukiwaniem pracy po ukończeniu szkoły.

Ponadto przebywanie w innym kraju nie tylko zaznajamia uczniów z inną kulturą, ale również uczy ich tolerancji , otwartości, pozwala nawiązać kontakty osobiste, które mogą zaowocować wymiernymi efektami międzynarodowymi np. współpraca między firmami, zacieranie różnic i zachęcenie do mobilności zawodowej w przypadku bezrobocia na danym obszarze, poszukiwanie pracy poza granicami Polski.

W ramach projektu wykorzystujemy europejskie certyfikaty takie jak : dokument Europass oraz stosujemy Europejski System Transferu Osiągnięć w Kształceniu i Szkoleniu Zawodowym (ECVET). Certyfikat Europass, który odnotowuje europejską ścieżkę kształcenia przy wykorzystaniu jednolitego europejskiego formatu potwierdza i przedstawia w jasny i przejrzysty sposób nabyte przez uczniów umiejętności zawodowe.

Udział w zagranicznym projekcie, w którym są stosowane normy systemu ECVET jest ważnym elementem w przygotowaniu przyszłych absolwentów do funkcjonowania na krajowym i europejskim rynku pracy. Zastosowanie norm systemu ECVET potwierdza, że osiągnięte przez uczniów efekty uczenia się są zgodne z określonymi standardami europejskimi. ECVET pozwala na kumulowanie osiągnięć, co uczniowie mogą wykorzystać zdobywając kolejne kwalifikacje, oraz przenoszenie osiągnięć ,co umożliwia uczniom zdobywanie ich etapami.

Udział w projekcie zagranicznym oferującym możliwość zdobycia certyfikatu Europass i zdobywanie kwalifikacji zgodnie z ECVET, służy podniesieniu jakości i atrakcyjności kształcenia w naszej szkole, wzbogaca ofertę edukacyjną naszej szkoły sprzyja uczeniu się języków obcych w codziennej komunikacji, a szczególnie języka obcego zawodowego.

Skip to content